Toshiba presenteert tips om hoogzomer veilig en verantwoord mobiel door te werken

Breda, 28 juni 2018 - Nu de temperaturen verder stijgen en veel mensen ondanks het vakantieseizoen gewoon door blijven werken op hun laptop, presenteert Toshiba tips om veilig en verantwoord te werken. Waar ook ter wereld bij hoge temperaturen of in vakantielanden waar de veiligheid niet altijd goed gewaarborgd is. Toshiba presenteert vijf tips waarmee de laptop goed, veilig en zonder afbreuk aan prestaties de zomer doorkomt.

1) Voorkom beeldverblinding door de zon

Om te voorkomen dat het beeldscherm van de laptop niet meer leesbaar is omdat zonnestralen het beeld doen verblinden, adviseert Toshiba gebruik te maken van een 300Nit mat scherm voor zonwerend beeld.

2) Maak gebruik van een laptop met air cooling systeem

De meeste professioneel geavanceerde laptops zijn bestand tegen hoge temperaturen. Echter, mobiele apparatuur voorzien van een hybride air cooling functie zorgt voor regelmatige efficiënte verkoeling zonder kans op smoren of smelten van de hardwarecomponenten.

3) Een lichtgewicht laptop in de reisbagage

Kies voor een lichtgewicht laptop die zo klein mogelijk is zonder dat afbreuk wordt gedaan aan de functionaliteit van het toestel. Zo zijn er geavanceerde professionele laptops verkrijgbaar van 999 gram. Bovendien zorgen zogeheten usb-c reisadapters voor veel gemak als een niet-te-stoppen werkpaard voor onderweg. Kies voor opladers die klein zijn, weinig wegen en overal ter wereld bruikbaar zijn.

4) Voorkom cybercriminaliteit met deze adequate veiligheidsmaatregelen

Niet ieder openbaar wifi-netwerk is veilig. Uit onderzoek blijkt dat lang niet alle draadloze toegangspunten gebruikmaken van coderings- en authenticatie-algoritmen. Dat zijn wel belangrijke voorwaarden voor een veilig wifi-netwerk. Maak daarom verbinding via een Virtual Private Network (VPN). Daarmee worden gegevens versleuteld verzonden via een beveiligde VPN-tunnel. Zo wordt voorkomen dat cybercriminelen gegevens kunnen lezen, ook niet als ze die onverhoopt onderscheppen. Verder waarschuwt Toshiba geen netwerken te vertrouwen die niet om een sterk wachtwoord vragen. Het beste is alleen netwerknamen en wachtwoorden te gebruiken die afkomstig zijn van de organisatie waar professionals werkzaam zijn. Zet geen wifi aan als het niet nodig is. Dat is beter voor de veiligheid en de acculevensduur van de laptop.

Verder is het aan te raden een wachtwoord bij het opstarten te vragen om cyberinbraken te voorkomen. De ´find my laptop´ functie in Windows of via een app is handig om laptopdieven te traceren of een verloren laptop terug te vinden. Toshiba maakt gebruikers tenslotte attent op het gebruik van een beveiligde (HTTPS) verbinding bij website bezoeken.

5) Neem een opgeschoonde laptop mee op reis

Het kan zijn dat de laptop heel traag is. Wachttijd wil je liever inruilen voor waardevol vakantieplezier. Daarom adviseert Toshiba vooraf aan de reis overbodige programma’s en documenten te verwijderen. Er zijn allerlei opruimprogramma´s in omloop die daarbij helpen. Daarmee komt geheugen vrij en wordt de laptop veel sneller. Het helpt ook om gegevens goed te ordenen met zogeheten defragmentatieprogramma´s. Datafragmentatie is de belangrijkste geheugenvreter op de harde schijf. Dit zorgt voor inefficiënt gebruik van opslag waardoor crashes kunnen ontstaan. In Windows 10 zit daarvoor een programma ingebouwd. Met deze acties kunnen notebookprestaties tot 40% stijgen als ook ongebruikte netwerkconnecties worden verwijderd.

Toshiba Corporation draagt al meer dan 140 jaar bij aan onze duurzame toekomst dankzij de ontwikkeling en inzet van innovatieve technologie op gebied van ‘Social Infrastructure’, ‘Energy’, ‘Electronic Devices’ en ‘Digital Solutions’. Toshiba Corporation heeft een wereldwijd netwerk van bijna 400 bedrijven dat is gericht op de vitale infrastructuur van onze moderne samenleving. Gebaseerd op de normen en waarden van de Toshiba Group; ‘Committed to People, Committed to the Future’. Toshiba zet zich wereldwijd in voor een beter leven voor nieuwe generaties. In het boekjaar 2017 haalden de Groep en zijn 141.000 werknemers wereldwijd een jaaromzet van meer dan 3,9 biljoen yen (37,2 miljard US$). Meer informatie over Toshiba is beschikbaar op www.toshiba.nl.

Het laatste nieuws, persberichten, beeldmateriaal en mediacontacten is beschikbaar op http://www.toshiba.nl/press/.

Jolanda Peek
jolanda@communicationforce.com