Systeembeheerders beter af met de Toshiba Mobile Zero Client

Breda, 27 juli 2017 – Morgen is het de jaarlijkse dag van systeembeheerders waarop Toshiba hen laat zien dat de inzet van nieuwe Toshiba Mobile Zero Client (TMZC) het verschil maakt tussen een vrije dag nemen of overwerken. Deze mobiele computer die het landschap van werkplekapparatuur vernieuwt, ontzorgt systeembeheerders omdat beheer volledig op afstand vanuit een centraal punt mogelijk is. Ook de veiligheid van data staat volledig onder regie van de systeembeheerder omdat gebruikers zelf geen gegevens, (besturings)software of andere data op de Zero Client kunnen opslaan. Daarmee sluit de Toshiba Mobile Zero Client ook volledig aan op de eisen van de nieuwe GDPR wet- en regelgeving stelt aan data- en privacybescherming voor data- en privacybescherming.

“Systeembeheerders hebben grote zorgen over de veiligheid van mobiele apparatuur van hun medewerkers. Met de Toshiba Mobile Zero Client behoren die zorgen tot het verleden.. De TMZC beschermt tegen cyberaanvallen zoals de gijzelsoftware die veel organisaties heeft getroffen de laatste tijd”, zegt Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Information Systems Benelux.

Systeembeheerders ontlast
De TMZC is beter op afstand te monitoren dan thin clients, laptops en smartphones. Dat verhoogt de beheerbaarheid voor de IT-afdeling én het gemak voor eindgebruikers. Deze innovatieve oplossing voor virtueel werken, maakt gebruik van standaard laptops die geen lokaal besturingssysteem of eigen harddisk nodig hebben zodat data altijd op een goed beveiligde centrale plek staat. Laptopgebruik buiten kantoormuren kent een aantal risico’s zoals verlies van apparatuur en werken via onveilige Wifi-netwerken. Met de TMZC zijn deze risico’s beter te beheersen. Bij diefstal, vermissing, of hacken is er dus op het apparaat niks meer terug te vinden van privacygevoelige en vertrouwelijke persoons- en bedrijfsgegevens. Systeembeheerders hoeven daarmee alleen hun eigen Virtuele Desktop Infrastructuur (VDI) te monitoren. Voor hen is de TMZC dan ook een uitkomst.

Tegelijkertijd biedt de TMZC wel alle mogelijkheden van moderne laptops, zoals werken met een dockingstation, een compact, robuust en mobiel apparaat met een zeer lange accuduur. De Toshiba Mobile Zero Client is mobiel, in tegenstelling tot de meeste traditionele thin clients, en ondersteunt alle belangrijke VDI-oplossingen, waaronder Citrix en VMware. Voor implementatie hoeft niets aan bestaande servers en VDI omgeving veranderd te worden. Beheer en bijwerken op afstand betekent lagere installatiekosten voor systeembeheerders. Investeringen worden bovendien sneller terugverdiend.

Boot Control-authenticatie
Kwetsbare informatie, zoals inloggegevens en wachtwoorden die nodig zijn voor toegang tot bedrijfskritische data, staan niet op de laptop zelf. Dankzij geavanceerde Boot Control-authenticatie, kunnen verloren en gestolen laptops niet meer gebruikt worden. Medewerkers slaan bovendien hun data direct op in de cloud, of op de bedrijfsservers en ook de software die ze nodig hebben staat op deze servers, zodat systeembeheerders altijd de belangrijkste bedrijfsapplicaties kunnen beschermen met de laatste beveiligingsupdates, zonder de laptops fysiek in huis te hebben.

Jolanda Peek
Jan.pote@gmail.com

Indien u niet langer persberichten wenst te ontvangen, stuur dan een e-mail aan info@communicationforce.com

Gepubliceerd: 14 sep 2017