Change is here

Dynabook Inc. (De vroegere naam van het bedrijf is Toshiba Client Solutions Co., Ltd.) en zijn dochterondernemingen zijn op 1 oktober 2018 gedeconsolideerd uit Toshiba

DYNABOOK INTRODUCEERT ULTRA-MOBIELE 15” TECRA X50-F LAPTOP

5 September 2019, Neuss, Duitsland – Vandaag kondigt Dynabook Europe de Tecra X50-F aan - een lichtgewicht en duurzame zakelijke laptop, ontworpen voor gebruik in het tijdperk van mobiel werken. Met een gewicht van slechts 1,36 kilo1 en een batterijduur van maar liefst 17 uur, biedt de X50-F de voordelen van een helder 15” LCD-scherm, zonder dat er ingeboet wordt op draagbaarheid, prestaties en betrouwbaarheid onderweg. De X50-F maakt de X-serie van dynabook compleet, waarin al 12”-, 13”- en 14”-modellen beschikbaar zijn.

Productiviteit op een groot scherm wordt mobiel

Bij de ontwikkeling van de X50-F is de mobiele werknemer als uitgangspunt genomen. De verbeterde design-, connectiviteit- en performancefeatures zijn erop gericht om de draagbaarheid en productiviteit onderweg te optimaliseren. Het device maakt de gebruikerservaring van een 15” LCD-scherm beschikbaar voor werknemers onderweg, terwijl zij hier voorheen voor afhankelijk waren van bureaumodellen. Het IGZO LCD-scherm, ontwikkeld door Sharp, gaat twee keer zo efficiënt om met het batterijvermogen, vergeleken met een standaard LCD-scherm, zonder dat dit ten koste gaat van de helderheid. In combinatie met de indrukwekkende batterijduur betekent dit dat werknemers zich geen zorgen hoeven te maken dat ze zonder accuvermogen komen te zitten als ze op locatie werken.

De X50-F kan bogen op een ultralichtgewicht, sterk chassis van magnesium - 40 procent lichter dan plastic - en een honingraatconstructie voor extra duurzaamheid. Het device is getest op military-grade drop, temperatuur, vochtigheid en stofdichtheid en robuust te noemen. Daarnaast is het ontwerp van de X50-F is ook ergonomisch. Een Precision Touchpad en toetsenbord met backlight verbeteren de workflow van de gebruiker, zelfs onder de meest lastige werkomstandigheden. Om de gebruikservaring verder te verbeteren, zijn er optionele accessoires beschikbaar zoals een op maat gemaakte hoes in bijpassende kleur.*

“Van oudsher is het gebruik van 15”-devices beperkt tot de kantooromgeving. We weten dat werknemers steeds mobieler worden en dat bedrijven hun personeel dezelfde gebruikerservaring willen bieden wanneer ze buiten het kantoor werken of onderweg zijn,” zegt Damian Jaume, President van Dynabook Europe GmbH. “De introductie van de X50-F ondersteunt onze missie om werknemers de beste mogelijkheid te bieden hun werk goed te kunnen doen, waar en wanneer dan ook, op ultra-mobiele devices en zonder concessies te moeten doen aan draagbaarheid of prestaties. Dit device maakt de dynabook X-serie compleet, met een aanbod waaruit ieder bedrijf kan putten - wat de eisen ook zijn.”

Ontworpen voor veilig gebruik

Omdat databeveiliging vandaag de dag een grote zorg is voor veel bedrijven, bevat de X50-F verschillende ingebouwde securitytoepassingen die een veilig mobiel gebruik ondersteunen. Biometrische multifactor authenticatie, in de vorm van Windows Hello gezichtsherkenning en een vingerafdruklezer (SecurePad) bieden werkgevers en hun personeel in het geval van diefstal of verlies bescherming tegen ongewenste toegang tot gevoelige bedrijfsdata. De unieke BIOS van dynabook, in-house ontwikkeld, biedt een diepere beveiligingslaag.

Een extra beveiligingsmaatregel, in lijn met het groeiende bewustzijn rondom webcam-security bij zowel consumenten als bedrijven, vormt de nieuwe webcam-afsluitregelaar op elk device waarmee de privacy van de gebruiker verder wordt gewaarborgd. Een smartcard reader is optioneel beschikbaar voor extra beveiliging.

Hoogwaardige connectiviteit en topprestaties

De X50-F profiteert van een uitgebreide hoeveelheid aan connectiviteits- en prestatieverbeterende toepassingen, waardoor gebruikers verbonden en productief blijven - waar ze zich ook bevinden. Ondanks het dunne design bevat het device 2 x USB-A type, 2 x USB-C-poorten met Thunderbolt 3 en een full-size HDMI-poort voor optimale connectiviteit. De X50-F is optioneel verkrijgbaar met WiFi 6 - de nieuwste standaard die zorgt voor meer capaciteit en snellere verbindingssnelheden. Het optionele 4G LTE zorgt ervoor dat gebruikers niet afhankelijk zijn van een wifiverbinding als ze op locatie aan het werk zijn.

De X50-F heeft Windows 10 Modern Standby (MS), waarmee het device eenvoudig in- en uitgeschakeld kan worden. Samen met de ‘wake on fingerprint’-toepassing biedt dit dezelfde gebruikservaring als een smartphone en maakt het de laptop bovendien geschikt voor een mobiele werkomgeving. Met een ruime keuze aan opslagmogelijkheden, zoals SSD-storage inclusief SATA, ultrasnelle PCIe en Intel® Optane, biedt het device soepele en snelle workflows, ook buiten de kantooromgeving. Een nieuwe, verbeterde S-type ventilator verhoogt de luchttoevoer in het device met 10 procent en zorgt voor een verbeterde koeling, ondanks een lagere rotatiesnelheid. Dit zorgt weer voor een lager geluidsniveau.

De dynabook Tecra X50-F is beschikbaar vanaf begin oktober 2019. Ga voor meer informatie over het aanbod van dynabook naar www.dynabook.nl/generic/business-homepage.

1Gewicht is afhankelijk van de configuratie.
*Zie hieronder voor meer informatie over de beschikbare accessoires.

-EINDE-

Noot voor de redactie:

Thunderbolt™ 3 dock:
Multiple connection dock met 2 x HDMI®, DisplayPort™, VGA en Mini DisplayPort™, USB 3.0, USB Type-C, koptelefoon en microfoon combo jack. Dock ondersteunt duale output resolutie van 4K/2K @60Hz en bevat losse Thunderbolt™ 3-kabel, 40Gb ondersteunend. Nu beschikbaar.

USB-C dock:
Multiple interface dock met ondersteuning voor DisplayPort™++ en maximal drie schermen. Bevat veiligheidsslot, oplaadfunctie en kan gebruikt worden in alle dynabook-modellen, inclusief de X50-F. Beschikbaar vanaf september 2019.

Ultradun gesloten kabelslot:
Speciaal voor dunne laptops ontworpen slot, met een 360-graden roterende staaf, drukslotfunctie en 2 meter aan kabel. Vanaf nu beschikbaar.

2-Way privacy filter:
Zelfklevend siliciumfilter dat meekijken vanaf de zijkant tegengaat, waardoor privacy verbeterd wordt, vooral onderweg. Vanaf nu beschikbaar.

X-series laptophoes:
Tailormade voor de Tecra X50-F, in bijpassende kleur en met een magnetische sluiting. Extra opbergruimte met ritssluiting, inclusief penhouder en twee extra, kleinere opbergvakken. Beschikbaar vanaf september 2019.

Dynabook Europe Netherlands Branch
simon.bontje@dynabook.com

Wisse Kommunikatie
Sebastiaan Scheepers
dynabook@wisse-worldcom.nl

Connect Online

Bezoek onze website voor de nieuwste productdetails en -specificaties en ga naar onze blog voor aanvullende informatie. Volg ons daarnaast op LinkedIn en Twitter.

Over Dynabook Inc.

Al meer dan dertig jaar zetten Toshiba laptops en technologie de standaard als het gaat om innovatie, kwaliteit en betrouwbaarheid. Met een meerderheidsbelang van Sharp Corporation zet Dynabook Inc. die traditie voort door waardevolle diensten te leveren die onze partners en klanten ondersteunen in het bereiken van hun doelen.

Bezoek voor meer informatie http://www.dynabook.nl/.
Gepubliceerd: 05 sep 2019