Toshiba onthult Microsoft Azure IoT certificering voor nieuwe intelligente edge-pc

Breda, 8 januari 2018 – Toshiba lanceert de dynaEdge. Dat is een hoogwaardig mobiel edge-computing device met Windows 10. Dit apparaat nu gecertificeerd voor Microsoft Azure IoT-services, is een nieuw platform voor de Intelligent Cloud en Intelligent Edge omgeving. Met de inzet van Azure Cognitive Services krijgen gebruikers van de dynaEdge pc de gelegenheid digitale bronnen vanuit de cloud aan te spreken en informatie realtime te verwerken op de werkvloer. Deze mobiele handzame pc is daarmee een ideaal apparaat voor machine-onderhoud op afstand, productieprocessen en andere industriële oplossingen. Met de integratie van Skype for Business kunnen externe experts bovendien onmiddellijk en efficiënt ondersteuning bieden. Naar verwachting komt de Azure-gecertificeerde Toshiba dynaEdge binnenkort ook beschikbaar in de Benelux.

"We zijn verheugd dat Toshiba met het op de markt brengen van de nieuwe dynaEdge intelligente cloud- en edge-oplossingen mogelijk maakt", zegt Ruston Panabaker, vice-president Partner Devices and Solutions bij Microsoft. "Oplossingen die gebruikmaken van de mogelijkheden van intelligente edge-devices – zoals de dynaEdge – in combinatie met de kracht van Azure IoT-services, helpen industriële organisaties bij het realiseren van meer efficiency op de werkvloer, nieuwe manieren van klantbetrokkenheid en het verzilveren van zakelijke kansen."

“Toshiba is enorm blij om samen met Microsoft een waar innovatief en intelligent edge- en cloudplatform te ontwikkelen dat tegemoet komt aan de snel veranderende marktbehoefte”, vertelt Norimasa Nakamura, Executive Officer, Vice President en General Manager van de Clients Solutions divisie van Toshiba.

Toshiba wil de Azure-gecertificeerde dynaEdge binnenkort uitrollen.

Toshiba Corporation draagt al meer dan 140 jaar bij aan onze duurzame toekomst dankzij de ontwikkeling en inzet van innovatieve technologie. Onze zakelijke activiteiten zijn gericht op de vitale infrastructuur van onze moderne samenleving. Gebaseerd op de normen en waarden van de Toshiba Group; ‘Committed to People, Committed to the Future’. Toshiba zet zich wereldwijd in voor een beter leven voor nieuwe generaties. Meer informatie over Toshiba is beschikbaar op www.toshiba.nl.

Het laatste nieuws, persberichten, beeldmateriaal en mediacontacten is beschikbaar op www.toshiba.nl/press/.

Connect online

Ga naar www.toshiba.nl voor de meest recente productinformatie en lees onze blogs voor aanvullende informatie op Toshibytes. Of via sociale media op LinkedIn en Twitter

Jan Pote
jan.pote@gmail.com