TOSHIBA INTRODUCEERT DYNAEDGE, MOBIEL EDGE COMPUTING PC INCLUSIEF SLIMME WERKBRIL

Breda, 12 maart 2018 – Toshiba introduceert de dynaEdge DE-100. Dit is een krachtige mobiele edge computing Windows 10 pc die samen met een slimme ‘Assisted Reality’ bril geleverd kan worden. Met deze dynaEdge DE-100 plus AR100 viewer krijgen gebruikers in een industriële omgeving een volwaardige pc op hun neus in de vorm van een werkbril. Daarmee heeft de heftruckchauffeur, monteur of logistiek medewerker in een grote opslagruimte zijn handen vrij en tegelijkertijd relevante informatie op het vizier.

Verder kondigt Toshiba een strategische samenwerking aan met Ubimax GmbH, wereldwijd marktleider op het gebied van zakelijke wearables. Dankzij dit partnership biedt Toshiba kant-en-klare remote expert software zoals Skype for Business aan op de dynaEdge DE-100. Beide partijen werken volop aan de ontwikkeling en integratie van meer innovatieve oplossingen.

"We zijn zeer vereerd dat we met deze lancering een voorhoedepositie kunnen innemen in de zakelijke markt van wearables”, zegt Maki Yamashita, Senior Vice President PC & Solutions EMEA van Toshiba Europe GmbH. “We introduceren de eerste monoculaire Assisted Reality-oplossing die de kracht van een Windows 10 Pro-pc combineert met de uitgebreide mogelijkheden van industriële slimme brillen en branchespecifieke efficiëntie. De samenwerking met Ubimax stelt ons in staat medewerkers op de werkvloer hele efficiënte hulpmiddelen te bieden.”

Een nieuwe kijk op efficiëntie

De dynaEdge DE-100 is een lichtgewicht en volledig draagbaar mobiel edge computing apparaat met de prestaties van een krachtige pc met een Intel® Core™ vPro™-processor van de zesde generatie. De oplossing draait op Windows 10 en is eenvoudig te integreren in bestaande IT-infrastructuren. Daarbij profiteert de gebruiker van voortdurende ondersteuning en beveiliging door Microsoft-updates. Een volledig opgeladen accu gaat ongeveer 6,5 uur mee. De exacte tijdsduur is afhankelijk van de configuratie en gebruiksomstandigheden. De accu kan eenvoudig worden vervangen voor een reserve-exemplaar. Deze is afkomstig uit de externe batterijlader die maar liefst vier batterijen tegelijkertijd kan opladen. Daarmee kan de gebruiker moeiteloos een dag doorwerken zonder netstroom.

De slimme AR100 werkbril is uitgerust met de nieuwste wifi-, Bluetooth®- en GPS-technologieën. Op die manier wordt ondermeer ongehinderd en volkomen handsfree verbinding gemaakt met het bedrijfsnetwerk. De gebruiker is zo in staat snel en makkelijk data te verzenden en te ontvangen of live video te streamen en activa te lokaliseren.

De Toshiba Vision DE Suite voorziet in kant-en-klare gebruiksscenario’s op afstand met de integratie van Skype for Business. Daarmee worden bestanden gedeeld en wordt rechtstreeks contact mogelijk via afbeeldingen of live video. Zo kan de gebruiker effectief op afstand samenwerken of waar nodig hulp verlenen. Toshiba zal deze functionaliteit samen met Ubimax verder uitbreiden.

Ubimax: una partnership strategica a lungo termine

"We zijn erg blij met de samenwerking met Toshiba. Ons partnership is een combinatie van technische expertise en jarenlange ervaring met wearables. Dat gaat ons nog meer baanbrekende innovatieve oplossingen opleveren”, zegt Jan Junker, Chief Commercial Officer bij Ubimax. "Vanaf nu kunnen onze klanten hun Ubimax-oplossingen laten draaien op de dynaEdge met Windows 10.”

Accessoires en beschikbaarheid
De Assisted Reality AR100 Viewer Kit bestaat uit de AR100 Viewer, een USB Type-C-kabel, een kabelclip, een riemholster plus opbergtas. Er komen eveneens extra accessoires beschikbaar voor hele specifieke toepassingen en verschillende manieren om de slimme werkbril te monteren. De Toshiba dynaEdge met slimme werkbril is vanaf het tweede kwartaal van 2018 leverbaar.

Meer dynaEdge informatie is beschikbaar op www.toshiba.nl/dynaEdge

Toshiba Corporation draagt al meer dan 140 jaar bij aan onze duurzame toekomst dankzij de ontwikkeling en inzet van innovatieve technologie. Onze zakelijke activiteiten zijn gericht op de vitale infrastructuur van onze moderne samenleving. Gebaseerd op de normen en waarden van de Toshiba Group; ‘Committed to People, Committed to the Future’. Toshiba zet zich wereldwijd in voor een beter leven voor nieuwe generaties. Meer informatie over Toshiba is beschikbaar op www.toshiba.nl.

Het laatste nieuws, persberichten, beeldmateriaal en mediacontacten is beschikbaar op http://www.toshiba.be/press/.

Connect online
Ga naar www.toshiba.nl voor de meest recente productinformatie en lees onze blogs voor aanvullende informatie op Toshibytes. Of via sociale media op LinkedIn en Twitter

Per saperne di più su Toshiba, visita: www.toshiba.co.jp/worldwide/about/index.html

Jan Pote