Meer productiviteit, minder kabels met Toshiba dockingstation

Breda, 22 juni 2017 –Toshiba introduceert een nieuw Thunderbolt™ 3 dockingstation met een ultrasnelle (40 Gbit/s) verbinding. Deze USB Type C-verbinding is onder meer geschikt om via HDMI haarscherp beeld te tonen op twee externe 4K-monitoren. Bovendien kan de laptop tegelijkertijd via het dock razendsnel opladen, wat de productiviteit en flexibiliteit van mobiele medewerkers verhoogt.

Het dock werkt naadloos samen met de Toshiba Portégé X20W-D en de X30-D business notebooks, maar ook met de Tecra X40-D series. Via het dock kunnen IT-beheerders in 1 keer alle via het netwerk verbonden Toshiba-machines updaten met behulp van een PXE-boot over USB type C met Thunderbolt 3™. Er zitten maar liefst 13 aansluitingsmogelijkheden op het dock, zodat een gebruiker met slechts één kabel naar de laptop een volwaardige PC kan creëren met twee USB-C-, vier USB 3.0- en twee HDMI-aansluitingen, een Gigabit Ethernet LAN-, VGA/RGB-, DisplayPort- en Mini DisplayPort-aansluiting en een audio-uitgang voor een headset.

Overzichtelijk en flexibel
Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Information Systems Benelux :“Het scherpe beeld en de parallel te plaatsen monitoren zijn een uitkomst voor zakelijke gebruikers die overzicht willen houden op hun activiteiten en met meerdere applicaties tegelijkertijd werken. Willen ze naar een bespreking of op een andere locatie werken, dan kunnen zij het dock in een mum van tijd loskoppelen. De laptop kan met geladen batterij en al in de tas.”

Dit betekent dat de mobiele laptopgebruiker flexibel is en ontspannen op een andere werkplek de gewenste randapparatuur aansluit. De laptop wordt tijdens het aansluiten op het dock meteen opgeladen.

De Thunderbolt-verbinding (40 Gbit/s) is acht keer zo snel als een USB 3.0-verbinding. Daardoor kan het dock gelijktijdig drie externe monitoren aansturen.

Meer productiviteit, minder kabels
Ravel: “De nieuwe Toshiba-laptops in combinatie met Thunderbolt™ 3 verbeteren het werkcomfort en de productiviteit van mobiele werkers. Organisaties kunnen zo beter voldoen aan Arbo-wetgeving met externe monitoren op de goede kijkhoogte. Daarnaast kan de spaghetti aan kabels op bureaus met het dock worden weggewerkt. Tevens kan het dock met een ultradun kabelslot worden beveiligd tegen diefstal.”

Beschikbaarheid
Het nieuwe Thunderbolt dockingstation is in Nederland vanaf heden beschikbaar voor een adviesprijs van 289 euro, exclusief BTW.

Yvette Cramer
yvette@communicationforce.com